استخدام معلمان حق‌التدريسي با 4 و 5 سال سابقه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
وزير آموزش و پرورش از استخدام معلمان حق التدريس داراي مدرك كارشناسي با سابقه چهار سال و داراي مدرك كارداني با سابقه پنج سال طبق مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر حاجي بابايي در حاشيه همايش ملي پژوهش در خصوص مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص استخدام نيروهاي حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي، گفت: ماده يك و 2 اين مصوبه در رابطه با حق‌التدريسي‌هايي است كه در حال حاضر وجود دارند.

وي افزود: در قانون استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي كه در 15 مهرماه سال گذشته تصويب شده، آمده بود كه معلمان حق التدريس داراي ليسانس 4 سال سابقه و معلمان داراي مدرك كارداني با پنج سال سابقه تدريس استخدام شوند اما تا اين تاريخ حدود 5 ــ 6 هزار نفر وجود دارند كه سابقه لازم را ندارند. بنابراين يك همكاري دو جانبه صورت گرفت كه گفته شود اين شرايط تا موقع استخدام برقرار باشد يعني اگر معلم حق التدريس مدرك ليسانس دارد و تا الان هم سابقه او به چهار سال رسيده و يا داراي مدرك كارداني است كه تا كنون سابقه‌اش به پنج سال رسيده است، ‌مي‌تواند استخدام شود.

به گفته وزير آموزش و پرورش بر اين اساس ديگر هيچ كدام از حق‌التدريسي‌هاي داراي مدرك ليسانس و فوق ديپلم، در صورت نهايي شدن اين قانون ديگر مشكلي نخواهند داشت.

شرايط بكارگيري معلمان شركتي

وي در توضيح ماده 3 مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي گفت: ماده 3 درباره نيروهاي شركت خدمات آموزشي است. در قانون آمده است كه اگر نيروهاي شركت خدمات آموزشي در سال 89 ــ 88 يك سال فعاليت كرده و داراي ليسانس باشد و قبل از آن هم با ابلاغ آموزش و پرورش سه سال كار حق‌التدريس كرده باشد و يا نيرويي داراي مدرك فوق ديپلم بوده و چهار سال كار حق‌التدريسي كرده باشد در صورتي كه سقف استخدام 60 هزار جا داشته باشد مي‌تواند استخدام شود، اما اگر ظرفيت 60 هزار استخدام پر شده باشد بايد منتظر مانده تا طبق قانون در يك فرصت ديگر در اولويت قرار بگيرد.

حاجي بابايي تصريح كرد: ماده چهار قانون مقرر مي‌كند كه تمامي كساني كه به صورت نهضت و خدمات آموزشي فعاليت مي‌كنند به علاوه افراد آزاد به صلاح آموزش و پرورش در آزموني شركت كنند و سپس با مصوبه حق التدريس استخدام مي‌شود.

حاجي‌بابايي تصريح كرد: در ماده 5 قانون هم آمده است كه بكارگيري نيرو تحت هر شرايطي ممنوع است.

وزير آموزش و پرورش درخصوص وضعيت استخدام مربيان پيش دبستاني نيز گفت:‌ براساس قانون مصوب 15 مهر سال 88 افرادي كه شرايط لازم را داشته باشند، منعي براي استخدام ندارند.

 استفاده از دانشجويان به عنوان سرباز معلم

حاجي‌بابايي با بيان اين‌كه در حال حاضر حدود 10 هزار نفر دانشجو داريم، خاطر نشان كرد: در اين خصوص نامه‌اي را براي رئيس‌جمهور ارسال كرديم كه به معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري ارجاع داده شده است و منتظر حل مشكل آنها هستيم. از آنجايي كه قانون مصوب مي‌گويد كه بكارگيري نيرو يا از طريق مراكز تربيت معلم يا از طريق آزمون باشد، آنها مي‌توانند از اين طريق از ظرفيت آموزش و پرورش استفاده كنند. البته با توجه به اين‌كه اين دانشجويان مشكل سربازي دارند از آنها مي‌توان به عنوان سرباز معلم استفاده كرد.

حاج بابايي با بيان اين‌كه يك ميليون كارت «سخا» بين فرهنگيان تقسيم شده است، گفت: اين طرح با همكاري بانك ملي ايران در حال انجام است و تا كنون هم در سراسر كشور عمده كارت‌ها توزيع شده است كه البته مشكلاتي در زمينه فروشگاه‌ها وجود داشت كه اخيرا 320 فروشگاه در سراسر كشور به اين طرح اضافه شد اما اگر مشكلي وجود دارد پيگيري مي‌كنيم. اين كارت يك ميليون و نيم اعتبار با كارمزد چهار درصد دارد.

 جايگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمي كشور بي بديل است

وزير آموزش و پرورش همچنين در همايش ملي پژوهش كه از سوي مجتمع عالي پيامبر اعظم (ص) برگزار شد، گفت: جايگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمي كشور بي بديل است.

وي با اشاره به اين‌كه پژوهش خمير مايع زندگي انسان است گفت: بدون پژوهش و تحقيق امكان توسعه وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اين‌كه خداوند انسان را به پژوهش، تحقيق، ادراك، تفكر و انديشه در تمام امور دعوت مي‌كند يادآور شد: بصيرت هم بدون تفكر و انديشه امكانپذير نيست و آنچه كه يك ملت را از ملت‌هاي ديگر متمايز مي‌كند تحقيق و تفكر است.

وي كشوري را كه پژوهش، تحقيق و توليد علم داشته باشد ثروتمند دانست و افزود: صاحبان علم و انديشه از ثروت ديگران استفاده مي‌كنندو به همين دليل همه ملت بايد در مسير تحقيق و پژوهش قدم بردارند.

حاجي بابايي با اشاره به اين‌كه معلم اهل تحقيق و پژوهش است، افزود: رتبه علمي كشور از 17/0 درصد به 18/1 درصد رسيده است و اين بيانگر جهش علمي كشور است.

وي به كار در آموزش و پرورش يعني پژوهش اشاره كرد و گفت: به دليل جايگاه ويژه آموزش و پرورش، نوع كارهاي آن قابل تفكيك نيست.

حاجي بابايي تجليل از دانش‌آموزان شايسته و مفيد براي جامعه را يكي از رسالت‌هاي آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان كرد: تمام امور آموزش و پرورش بايد با پژوهش و بشكل كاربردي در راستاي تعليم و تربيت باشد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: